Ale een eindje op weg - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Jeanette & Frank Meurs - WaarBenJij.nu Ale een eindje op weg - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Jeanette & Frank Meurs - WaarBenJij.nu

Ale een eindje op weg

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Jeanette & Frank

12 Juli 2010 | Indonesië, Yogyakarta

Hallo allemaal,

Valt niet mee om internet te vinden hier, nu even ons berichtje. Na de tegenslag van vannacht zitten Jas en ik in een bloedheet internetcafe gezellig samen op een bankje. We komen van Pangandaran de tocht daarnaartoe was schitterend. Onderweg mooie rijstvelden/terrassen. Onderweg nog een authentiek dorp bezocht eerst 259 treden af. De tijd leek daar te hebben stil gestaan we waanden ons in het Archeon.. De klein huisjes best ruim, geen electriciteit en een bamboovloertje (voorloper van ons bambooparket) kinderen moeten elke dag de treden op naar school. Lekker nasi goreng gegegeten en door naar de kust. Regen.... Een leuk hotel kids in het zwembad. In de avond naar een restaurant in de betjak(fietstaxi) zeiltje voor en achter was bijna afdoende voor de regen, maar altijd nog beter als lopen. Heerlijk gegeten reuze gezellig in de tuin (overdekt). De volgende dag een jungletour. Apen, neushoornvogels, hertjes schorpioens en door een grot gelopen met stekelvarken en vleermuizen best glad oppassen waar je liep mbv een zaklamp. Aan het einde een verrassing, het regende behoorlijk. Door de jungle weer terug en vanwege de regen was het spekglad. Grote hillariteit bij de kids dat (vnl. moeders) op hun gat gleden. De wandeling duurde 3 uur waren drijfnat maar was superleuk. In de middag naar de Green valley een schitterende kloof met watervallen. wel superdruk alles lokal (hebben ook nog vakantie tot vandaag) waren daar ook. Bootjes werden geregeld mbv stopbord in het midden van de rivier. Daarna de schilpaddenopvang. De volgende dag 10-7 jasper zijn verjaardag. In de stad in het een herrie van jewelste. 100den vespa's er is een soort Hell's Angels bijeenkomst met muziek etc. iedereen slaapt hier op straat. De meest bizarre vespa's alle soorten en maten, tandems met een zelf gemaakt bakje ernaats hoge sturen vreemde vormen etc. Het is echt megadruk en overal hoor je ze. Sommige mensen hebben alleen hun vespa en reizen het land door hebben geen huis. In de middag gaan we met de betjaks het platteland op. We worden ingehaald als de koningin. Overal in het dorp lopen ze uit om ons te begroeten. Kinderen vooral zwaaien naar ons. 30 betjaks achter elkaar is ook best grappig. We bezoeken een tempehfabriek, palmsuikerfabriek, kroepoekfabriekl (hier ligt alles overal te drogen ook op de grond op de hkken van het pand etc) en als laatste bezoeken we een man die wajongpoppen maken en er ook voorstelling mee geeft. Hij laat zien hoe de poppen gemaakt worden en daarna hoe ze bespeeld moeten worden..Het luister nauw anders zien de bewegingen van de poppen er vreemd uit. Jasper koopt een mooie groen pop. We kopen geen oude het is nl. zo dat de geest van de persoon die de pop maakt meekomt en je weet bij oude poppen niet wie de pop gemaakt heeft.
Terug met de betjaks naar het zwembad. Daar wacht Jasper een verrassing Net onze resileider heeft een heerlijke chocoladetaart voor zijn verjaardag geregeld. In de avond eten we een hapje bij Relax, de volgende ochtend om 7 uur vertrekken. 12 uur onderweg aan het einde bezoeken we de Borobudur. Best indrukwekkend maar erg slordig gerestaureerd. Dat hebben ze bij Abu Simbel toch een stuk netter gedaan. Hier hebben ze nog een heleboel stenen overgehouden die liggen nog bij de ingang. Het regent gelukkig weer.. In de avond nog even heerlijk gegeten en om 1/2 2 voetbal gekeken...helaas voor ons erg jammer. Vandaag is het heerlijk weer we zijn in Yogyakarta. We gaan zxo naar het zwembad ons hotel (bungalows) is erg mooi. Wel schrokken we even in de badkamer achter ons bad zit een soort van binnentuintje??? Vanmiddag gaan de kids een batikcursus doen en vanavond naar een voorstelling met dans en eten. We hebben het erg naar ons zin alleen jammer dat het weer niet helemaal meewerkt. Aurelia straks veel plezier in Cuba, wij hebben ons visum gelukkig gewoon op het vliegveld gekregen. Een aantal van onze groep zijn al ziek wij houden ons nog steeds aan een flesje cola per dag en hopen dat het ons bespaard blijft. Wij gaan nu lekker zwemmen, veel liefs Frank, Jeanette, Jasper en Dustin.

• 12 Juli 2010 - 07:52

Elly:

Wauw, wat hebben jullie al een hoop gedaan, en je kan er zo leuk over schrijven Jeanette. Indrukwekkend!!
    Het weer is hier ook niet te harden, vreselijk warm (rond 35 graden), al dagen mag van mij ook best wel gaan regenen en afkoelen, 't is niet leuk meer.
    Geniet nog van jullie verdere trip en we lezen binnenkort het volgende berichtje wel weer.
    Veel liefs van ons, Elly Laura Zoë en Rob. XXXX

• 12 Juli 2010 - 09:57

Aurelia:

Wederom bedankt voor je verslag, en dat in die hitte!( straks kunnen jullie afkoelen bij de Bromo vulkaan)Ik reis zo met jullie mee door je verhaal, dat is erg leuk. Bedoel dat dat dat bedkamertje in de openlucht is met een soort tuintje erin? Of stond je echt te kijk? In het eerste geval zie ik het voor me, hadden wij ook vorig jaar. De teleurstelling van de WK ebt alweer weg, je snapt, wij(NiekJR!) zijn ook wel trots op Spanje.
    Inmiddels giet het hier, maar het is warm. Vanmiddag komt het Nederlands elftal hier aan in Noordwijk per helikopter,zelfs een stuk strand is afgesloten!
    Ik ben druk aan het pakken, toch wel iets minder moslim gericht als vorig jaar Indonesië, dat besefte ik net .Laat de rokjes maar waaien!
    Jongens, geniet verder, veel plezier, veel liefs, doei!

• 14 Juli 2010 - 06:49

Tante Janny En Piet:

Wat een super reis hebben jullie. En wat beleven jullie veel leuke dingen. Wij herkennen die bezoeken aan demonstraties en dan door de shop. Geniet maar was steeds je handen en eet goed doorbakken vlees en vis dan blijf je gezond. Ook geen flessen water langs de weg kopen. Die zijn vaak gevuld met ongezond water. Ze bieden ze aan met de service van opendraaien maar ze zijn niet eens dicht geweest. Lieve schatten heel veel plezier samen. Wij wachten je bericht weer af. Kus van ons en tot een keer hier. Janny en Piet

• 14 Juli 2010 - 14:50

O)MA En O)PA:

Wat hebben jullie al veel meegemaakt en gezien ,jammer dat het regent maar misschien komen er nog mooie dagen hier hangt er ook een bui blij toe want het is erg benauwd. Gelukkig zijn jullie niet ziek dat zou jammer zijn voordat je dan weer opgeknapt bent zijn er heel wat dagen verstreken.dus cola blijven drinken en ook niet te veel vermoeien!

Lieve groetjes en dikke kussen van O)MA en O)PA