Nog een berichtje met een internetcafe om de hoek - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Jeanette & Frank Meurs - WaarBenJij.nu Nog een berichtje met een internetcafe om de hoek - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Jeanette & Frank Meurs - WaarBenJij.nu

Nog een berichtje met een internetcafe om de hoek

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Jeanette & Frank

13 Juli 2010 | Indonesië, Yogyakarta

Want wie weet... morgen gaan we nl. opas richting de bromovulkaan en dan overnachten we drie nachten op een andere plaats. Dan is het weer afwachten of en waar er internet is. Wij zijn nog steeds prima gezond en zien om ons heen steeds mensen met een behoorlijke buikgriep/kramp en overgeven, hoge koorts Dus Annette geef Esmee de antinal maar mee dat schijnt hier ook te werken. Ongeveer 40% vd groep wordt meestela ziek volgens Net onze reisleider. De kids hebbne gisteren een batikworkshop gehad. Dat was erg leuk. Eerst een tekening maken met potlood op katoen en dan ovetrekken met was in een soort kroontjespen maar dan iets groter. Best nog moelijk en het was natuurlijk bloedheet met al die kokende potjes vet. Daarna mochten ze het inkleuren en daarbij werden de kleuren die gebruikt werden anders in het zuurbadje. Goed oppassen dus welke kleur je gebruikt. Dan drogen en alle kleurtjes insmeren met was. Daarn ain een ander verbad en de was er weer afkrabben.Het resultaat voor ieder een leuk zelfgemaakt souvenier. De avond hebben we doorgebracht bij het Ramayanaballet. Eerst een super buffetje met allerlei soorten heerlijkheden en natuurlijk ook sate zo van de grill. De Djoserkids mochten kijken hoe de spelers gesminkt werden en verdwijnen achter de schermen. Onze localgids Arie legt eea uit in het Engels en Jasper mag het vertalen aan de kis. Net had voor onze Djosergroep ook een plaats voor het posium gereserveerd. Koning aap kids waren er ook maar hadden deze privleges niet ;-)
Leuk om te zien hoe onze kids als eerste op het podium verschijnen voor de spelers.
De hoodrollen zijn voor Rama en Sita, het spel is best schitterend maar duurt net iets te lang. we hebben allemaal een stijve k... van het zitten. Na de voorstelling mogen we nog even op de foto met de spelers. Dustin moet met een aantal keline spelertjes op de foto, die spelen aapjes. Het kost dan ook moeite om Dustin te ontdekken op de foto.
Vandaag hebben we de Prambanan tempel bezocht. Een zeer fraaie hindoeistische tempel en zeker veel mooier gerestaureerd als de Borobudur.Daarna bezoeken we een zilverstadje(ben de naam ff kwijt) is inmiddels opgeslokt door Yogyakarta omdat die zoveel uitegbouwd is. We zien de mooie technieken en het fijne (wat truttige) zilverwerk. Daarna de shop waar we natuurlijk dankbaar gebruik van maken. Als laatste bezoeken we een profesioneel batikfabriekjes. Het is haast niet te geloven hoeveel handwerk er in zo's stukje katoen gaat zitten. Met het hddanwerk zijn 10 stappen noodzaklijk voordat het eindresultaat bereikt is. Uiteraard her ook weer een shopje (vaak kom je niet anders naar buiten). Een late lunch bij het zwembad en even heerlijk niets. In de kamer worden we nog even verrast door karel de kakkerlak (ca. 10 cm lang) die onder mijn bed vandaan komt sjeesen.
In de avond eten we even lekker bij Hanni, een Belgische dame emt heerlijke vlaamse frieten. Houdt ons nasi gehalte weer een beteje in evenwicht. Nu gaan we pakken want morgen om 7 uur weer weg...

groetjes uit een warm Indonesie

• 14 Juli 2010 - 15:36

O)MA EnO)PA:

Weer een heel verhaal en veel beleefd en gezien leuk om te lezen nu weer drie dagen ergens anders naar toe .
    En wanneer gaan jullie duiken? ben benieuwd en de jongens hebben het ook naar de zin met voorstellingen en batiken fijn geniet maar lekker lieve groetjes en kussen van O)MA en O)PA XXXX

• 14 Juli 2010 - 16:24

Annette:

hehehe de antinal tja het wordt maar imodium. Ik zit nl in Egypte kan je de antinal daar kopen misschien??
    De Bromo lijkt me prachtig dus kom op met die foto's he liefs An