Daar zijn we eindelijk! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jeanette & Frank Meurs - WaarBenJij.nu Daar zijn we eindelijk! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jeanette & Frank Meurs - WaarBenJij.nu

Daar zijn we eindelijk!

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Jeanette & Frank

07 Juli 2010 | Indonesië, Bandung

Hallo allemaal,

Eindelijk een berichtje van ons. Onze reis begon goed op schiphol. We hadden een K bij het inchecken die al gauw constateerde dat we 8 kg teveel bagage hadden. Konden we achterlaten of E 250,- bijbetalen. Soms lijkt het handiger ter plaatse je duikspullen te huren!! Later hadden ze de hangel van Dustin uit de handbagage gevist, kon niet mee of die moesten we inchecken. Weer terug, gelukkig hoefde we daar niets voor bij te betalen. Een leuk beging van de reis dus. De reis zelf had al een uur vertaging. Eerst naar Frankfurt en daar overstappen. Daarna nog een tussenstop op Singapore waar we ook weer uit het vliegtuig moesten. We zijn ongeveer 19 uur onderweg geweest. Aangekomen een visum gehaald en daar was Net onze reisleider. Hij had voor ons een ornaje bus geregeld!! Ng even iets gegetne in het hotel en toen naar bed. De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt door de vreselijk stinkende en smerige stad Jakarta. We vinden nog veel terug uit de tijd dat deze stad nog Batavia heette. we lopen over een Hollandse ijzeren brug en langs een paar eeuwenoude pakhuizen. OOk lang een marktje en een aantal huisjes. Voor onze bergippen krotten maar in Jakarta een stad net zo groot als de provincie Utrcht met 20 miljoen inwoners best luxe. We stappen in wat gammele (vintage)bootjes in de haven. Onze moet nog even bijgespijkerd worden en is dan klaar voor vertrek. Het water en alles is smerig en stinkt verschrikkelijk. Dan te bedenken dat de mensen hierwasen, etc. In de avond eten we bij cafe Batavia. Eeen vormalig VOC-pakhuismet allerlei foto;s van beroemdheden en ons vorstenhuis. Zijn daar ook allemaal geweest, incl Mick Jagger, Lady Di en Merryl Streep.In de avond hebben we nog een uitdaging, onze wedstrijd van het Nederlands elftal. De echte fanaten staan om half twee op om de wedstrijd te aanschouwwn op een maggroot scherm in het restaurant compleet in onze oranjes shirts natuurlijk. Het opstaan was in ieder geval niet voor niets!! Tussen de wedstijden door doet een vrouwtje nog een tombala met " leuke" prijsjes. Inmiddels zijn we in Bandung lekker vroeg weg vanmorge om 7 uur. Deze stad is wat luxer en ziet er schoner uit. De kids zitten in het zwembad en we gaan zo nog even eten in de stad. Morgen weer vroeg op en naar de kust. Allemaal lieve groetjes van ons uit een toch wat regenachtig Indonesie

• 07 Juli 2010 - 11:10

Aurelia:

Wat leuk, je verslag, niet dat gezeik met de bagage!En wat een opoffering voor de voetbal.Wij zaten gisteravondin een café, iedereen werd gek! Nu vanavond nog, ben bang dat D wint... Verder alles goed, ook in voorbereiding voor Cuba. Kreeg net een sms van Ria, die had 18 wachtenden voor haar op het consulaat voor visum!! Jongens, geniet verder, kijk alweer uit naar de volgende. Tot de 14de kunnen we alles gelijk lezen, liefs!!

• 07 Juli 2010 - 15:57

Elly:

Hoi Hoi,

Wat een gedoe vooraf zeg! Maar gelukkig goed aangekomen, is Jakarta echt zo'n stinkstad, getsiedekkie.
    Ga nu maar heerlijk genieten van jullie vakantie, en Jasper alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en de rest van de fam. ook.
    En vergeet vooral niet te kijken as zondag naar Oranje, heb je zeker niet bij je Oranje shirts haha!!

Groetjes en Liefs Elly

• 07 Juli 2010 - 18:47

O)MA V.d.Lubbe :

Hallo Fam.
    Wat een gedoe met dat bijbetalen en niet zo,n beetje ook maar verder is alles goed gegaan en jullie beleven weer van alles ook een stinkende stad minder leuk maar dat hoort er allemaal bij .dus jullie hebben ook gekeken naar voetbal en nu zondag nog ben benieuwd maar jullie gaan lekker verder met de reis en wij wachten bericht af liefs kussen voor allemaal O)MA en O)PA

• 09 Juli 2010 - 16:01

Norma:

Hallo allemaal,
    Even een bericht uit het niet regenachtige holland! Wat een rot begin van de reis maar ja de rest kan dan alleen maar leuker worden.
    Jasper namens oma en opa (en ook van ons natuurlijk) van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    De echt mooie dingen zullen jullie daar ongetwijfeld nog tegen komen. Nog veel plezier!

• 09 Juli 2010 - 18:57

Karin:

Nou, jullie maken wel wat mee zeg, elke reis weer opnieuw. Leuk om het zo te kunnen volgen.
    Geniet van alles wat jullie zien, neem het goed in je op!
    Jasper van harte met je 16e verjaardag. Hopelijk staat er iets leuks op het programma!
    Enne zondag niet vergeten: finale WK!

Veel plezier nog en groetjes van ons 4!

Karin

• 10 Juli 2010 - 09:29

Aurelia De Vries:

Van Madelon hoorde ik dat Jasper jarig is vandaag, van harte Jasper!
    Geniet lekker verder , salamat jalan!

liefs uit Noordwijk

• 11 Juli 2010 - 16:31

Oma V.d.lubbe :

Jarige Jasper vergeten te feliciteren! dus alsnog van harte met je verjaardag geniet nog maar lekker van de reis en tot horens O)Ma EN O)Pa