Baby Nemo en baby Haai!!! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Jeanette & Frank Meurs - WaarBenJij.nu Baby Nemo en baby Haai!!! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Jeanette & Frank Meurs - WaarBenJij.nu

Baby Nemo en baby Haai!!!

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Jeanette & Frank

12 Juli 2011 | Egypte, Caïro

Hallo hier weer even een berichtje!
Vrijdag hebben we gedoken in een soort grot. De toegang was kruip door sluip door en best spannend. Achterelkaar door het water hopen dat je nergens achter blijft hangen. Gelukkig hing er wel een touw waarlangs we konden afzakken. Daarna kwamen op een mooie open plek binnen de rots. Schitterend koraal en grote puffervissen. Terug dezelfde weg evenals de 2e duik. Toen zijn we echter buiten de grot om gegaan. En op de weg terug zagen we.... een babyhaai van ongeveer 80 cm. Ik moet zeggen het was niet eens schrikken. Soms lijkt het of het niet echt is dat je er "tussen zwemt" net alsof het achter glas in Blijdorp is. Dustin was natuurlijk superblij de 1e haai die hij ziet onder water ( en ik was ook wel een beetje blij).
Daarna nog een aantal duiken gemaakt op het huisrif. In een bepaald soort anemoon zitten altijd e clownvisjes (nemo). Dustin begon wat met zijn vingers te wiebelen (deze lijken een beetje op de anemonen qua kleur en vorm) en daar kwamen ze. Vrolijk rond Dustin's vingers dartelen, echt grappig om te zien. Dustin ziet heel veel onder water, heeft al een octopus, naaktslak, en nog veel meer moois gevonden. Nu zag hij dat in het anemoon een pieklein nemovisje aan het ronddartelen was. Echt superleuk om te zien!!! Ook zitten hier twee hele grote triggervissen. Het schijnt dat het broedseizoen van deze vissen nu ongeveer weer gaat beginnen en dan vallen ze je aan als je te dicht bij het nest komt. Ze hebben echt hele kleine gemene scherpe tandjes (annette opassen dus!!!) Gisterenavond zijn we naar Port Galib geweest om te shoppen. Echt verschrikkelijk, alles nieuw gebouwd rond een haven. Ook vroegen ze hier de hoofdprijs voor alles. Wel weer eens een heerlijke capuccino gedronken, want verder hebben ze hier alleen maar nescafe. Morgen gaan we de hele dag weg met de boot naar Shaab Paradise. Uiteraard gaan we daar (onze laatste 2) duiken maken. Frank gaat ook mee en snorkelen. En dan zit het er helaas al weer op. Donderdag gaan we weer naar huis ;-( Aan de andere kant ook wel weer gezellig om Jasper en Nick weer te zien (beginnen jullie alvast met opruimen???) Liefs vanuit Marsa Alam en tot gauw.

• 12 Juli 2011 - 20:59

Annette:

Ha ha die Triger vissen...ja ik had ze al gezien en met een boog erom heen gezwommen. Die tandjes weet ik og al te goed.
    Gefeliciteerd met jasper he
    ik ben net weer terug in Egypte hebben jullie al een eg telefoon nr?? wel zo voordelig... Morgen een fijne laatste duik
    en een goede reis terug he

• 12 Juli 2011 - 21:00

Annette:

Toppie zeg die haai heb ik nog nooit gezien en dustin super goed dat je je duikbrevet hebt gehaald

• 14 Juli 2011 - 09:34

T. Janny En Piet:

Lieve schatten,

Wat een onderaardse schatten komen jullie tegen tijdens al die duiken. Hebben jullie ook foto's kunnen maken van de Nenovisjes? Wij zijn enkele dagen naar Brabant geweest voor de kleinkinderen. Ook ben ik bij Ma in het ziekenhuis op bezoek geweest. Wat een kei is ze toch. Ik hoop dat jullie een fijne vlucht terug naar huis hebben en hier boven het water (alhoewel het blijft gieten hier) weer kunnen wennen aan de schoonheid van de aarde. Heel veel liefs van ons, Piet en T. Janny