Dustin heeft zijn brefet en een dolfijne belevenis - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Jeanette & Frank Meurs - WaarBenJij.nu Dustin heeft zijn brefet en een dolfijne belevenis - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Jeanette & Frank Meurs - WaarBenJij.nu

Dustin heeft zijn brefet en een dolfijne belevenis

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Jeanette & Frank

07 Juli 2011 | Egypte, Caïro

Ik zit nu op de computer met een toetsenbord waarop blind typen een vereiste is, het grootste deel van de letters is nl. verdwenen!!
Dustin is maandag jl. Cum Laude geslaagd voor zijn open water brefet, hij had voor de theorie alle vragen goed. Uiteraard was het praktijkgedeelte, de 5 buitenduiken, voor hem geen probleem. Nog even overwogen om samen de advanced open water te gaan doen maar dat bewaren we voor een andere keer. Nu maar actief aan de slag met duiken.
Dinsdag en woensdag zijn we naar Satayh geweest meer naar het zuiden. Op de boot voor twee dagen en daar overnacht in een leuk hutje met een eigen badkamertje. Wij hebben de 1e dag 2 duiken gemaakt. Bijzonder mooi.
Heerlijk gegeten aan boord en dan op tijd naar bed ewant de volgende dag werden we om 4.45 uur gewekt voor de prachtige zonsopgang. Ik heb even uit het raampje van onze hut gekeken en een aantal mooie foto's gemaakt. Daarna nog een uurtje geslapen wamt om 6.30 uur was het tijd voor onze 1e duik!! Ach een beetje rust op de vakantie kan geen kwaad, ha ha...
Het was echt een heel bijzondere duik op het koraalrif, supermooi koraal echt ongerept (nog wel) Het meest spannende was het einde van het rif. Van 16 mewter loopt het daar af naar 600 meter! Een grote blauwe vlakte. We "hoopten" (ik dus niet) hier het einde van de voedselketen aan te treffen in deze diepte. Mantaroggen of grote haaien...brrr. "Helaas" hebben we geen van deze dieren gezien. Wel een grote rog, volgens mij een zandrog. Bij de boot aangekomen wachtte ons een grote verrassing, een napoleonvis van ca. 1 meter. Echt een superleuk en log beest. Bleef de hele tijd bij ons en om ons heen draaien. Om ca. 8 uur ontbijtje mmmm was echt heerlijk, vooral na al die inspanningen. Toen zijn we in de zodiac gestapt op zoek naar....dolfijnen. We vonden een groep van circa 20 spinnerdolfijnen. Instructie: Zachtjes in het water glijden en niet met de vinnen op het water slaan. Als dolfijnen dit doen denken ze nl. dat er gevaar drijgt en zwemmen ze weg. Echt super, ze zwommen vlak langs je heen. Spinnerdolfijnen zijn wat kleine dolfijnen. Dustin was een tijdje alleen meet 3 dolfijnen om hem heen aan het spelen. Echt een ervaring om nooit te vergeten, haast alsof het niet echt is. Het klimmen in de zodiac is (voor mij althans) ook al een avontuur op zich. We hebben toen een stuk gevaren en hebben opnieuw een fantastische duik gemaakt. Midden door een aantal koraaltuinen met het meest prachtige koraal dat je maar kunt bedenken. In alle kleuren en maten. Ook natuurlijk veel vissen, morenen etc.
Onderweg lag ook nog een wrak met allerlei mooie soorten koraal. Na deze duik hebben we nog een lekker lunch gehad en hebben we koers gezet richting de haven. Moe en voldaan waren we om 1/2 8 in ons hotel. Een trip om nooit meer te vergeten.... Nog snel iets gegegeten en vroeg naar bed gegaan.
Inmiddels zitten we in onze 2e week. Voor morgen staan ook 2 duiken op het programma. Dan gaan we naar een soort rots die wel open is aan de bovenkant. Niet echt eenvoudig te bereiken volgens mij maar we zullen zien. Het weer is hier nog heerlijk, gelukkig staat er af en toe een windje. Het hotel is ook prima, lekker eten en mooi aangelegd.
Nou dit over onze vakantie tot nu toe. Groetjes Frank, Dustin & Jeanette

  • 18 Oktober 2012 - 09:38

    Tatjan:

    Hallo!
    Wat gaaf dat jullie tussen de dolfijnen hebben gezwommen/gesnorkeld!
    Ik vroeg mij af of je tijdens de duiken dolfijnen tegenkomt? En waar degene die alleen maar snorkelen blijven wanneer er mensen gaan duiken? Mijn partner wil namelijk niet duiken, ik wel.
    Ik hoop dat u mij antwoord kunt geven op mijn vragen!

  • 18 Oktober 2012 - 09:38

    Tatjan:

    Hallo!
    Wat gaaf dat jullie tussen de dolfijnen hebben gezwommen/gesnorkeld!
    Ik vroeg mij af of je tijdens de duiken dolfijnen tegenkomt? En waar degene die alleen maar snorkelen blijven wanneer er mensen gaan duiken? Mijn partner wil namelijk niet duiken, ik wel.
    Ik hoop dat u mij antwoord kunt geven op mijn vragen!

  • 18 Oktober 2012 - 09:38

    Tatjan:

    Hallo!
    Wat gaaf dat jullie tussen de dolfijnen hebben gezwommen/gesnorkeld!
    Ik vroeg mij af of je tijdens de duiken dolfijnen tegenkomt? En waar degene die alleen maar snorkelen blijven wanneer er mensen gaan duiken? Mijn partner wil namelijk niet duiken, ik wel.
    Ik hoop dat u mij antwoord kunt geven op mijn vragen!

  • 18 Oktober 2012 - 09:38

    Tatjan:

    Hallo!
    Wat gaaf dat jullie tussen de dolfijnen hebben gezwommen/gesnorkeld!
    Ik vroeg mij af of je tijdens de duiken dolfijnen tegenkomt? En waar degene die alleen maar snorkelen blijven wanneer er mensen gaan duiken? Mijn partner wil namelijk niet duiken, ik wel.
    Ik hoop dat u mij antwoord kunt geven op mijn vragen!

  • 18 Oktober 2012 - 09:38

    Tatjan:

    Hallo!
    Wat gaaf dat jullie tussen de dolfijnen hebben gezwommen/gesnorkeld!
    Ik vroeg mij af of je tijdens de duiken dolfijnen tegenkomt? En waar degene die alleen maar snorkelen blijven wanneer er mensen gaan duiken? Mijn partner wil namelijk niet duiken, ik wel.
    Ik hoop dat u mij antwoord kunt geven op mijn vragen!

  • 18 Oktober 2012 - 09:38

    Tatjan:

    Hallo!
    Wat gaaf dat jullie tussen de dolfijnen hebben gezwommen/gesnorkeld!
    Ik vroeg mij af of je tijdens de duiken dolfijnen tegenkomt? En waar degene die alleen maar snorkelen blijven wanneer er mensen gaan duiken? Mijn partner wil namelijk niet duiken, ik wel.
    Ik hoop dat u mij antwoord kunt geven op mijn vragen!

  • 18 Oktober 2012 - 09:38

    Tatjan:

    Hallo!
    Wat gaaf dat jullie tussen de dolfijnen hebben gezwommen/gesnorkeld!
    Ik vroeg mij af of je tijdens de duiken dolfijnen tegenkomt? En waar degene die alleen maar snorkelen blijven wanneer er mensen gaan duiken? Mijn partner wil namelijk niet duiken, ik wel.
    Ik hoop dat u mij antwoord kunt geven op mijn vragen!

  • 18 Oktober 2012 - 17:43

    Hallo Tatjan:

    Het is wel noodzakelijk dat je een brefet hebt anders kun je alleen een preofduik maken. Iedereen snorkelt tussen de dolfijnen (inlc freedive) anders is het te onrustig. Wel prachtig om te duiken daar. En tijdens het duiken gaan de nietduikers gewoon snorkelen tussen de dolfijnen. kijk ook eens op www. qualaan.com daar zijn we mee geweest. Veel plezier groet Jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Jeanette & Frank

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 27770

Voorgaande reizen:

23 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko

18 Maart 2014 - 08 April 2014

Singapore-Maleisie-Thailand

12 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Op bezoek bij de Komodovaraan

13 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

Met z'n allen naar Kenia

30 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Egypte daar zijn we weer!!!

28 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Een rustige vakantie op Curacao?

04 Juli 2010 - 24 Juli 2010

Java en Bali

08 Augustus 2009 - 26 Augustus 2009

Suriname ontdekken!

Landen bezocht: